A Chore for Everyday

A Chore for Everyday

Monday, September 27, 2010

Det er godt å være hjemme i ferien

Jeg har vært ei hjemmekjær jente. Jeg er glad i å være hjemme, og jeg får ikke til å kjede meg lett hjemme. Det er ikke så lett for meg å tenke på ulike aktiviteter å gjøre i ferien fordi ferien min var nesten alltid hjemme. Jeg fyller feriene mine med enkle aktiviteter.

Jeg liker å lese mye. På helligdager får jeg god tid til å låne bøker fra biblioteker og å lese dem. Det er deilig å finne et koselig hjørne hjemme hvor jeg kan kose meg med ei god og interessant bok med en kopp varm te med honning. Av og til om dagen, tar jeg det med ro for å skrive tanker mine i en dagbok. Disse gjør jeg i mange timer på en dag, uten vekkerklokke, og uten faste planner.

Etter at jeg giftet meg, begynte jeg å lære å åpne huset vårt til venner og andre familier. Mer ofte i ferien, inviterer vi andre familier for et  måltid. Noen ganger vil jeg ha en samling med andre husmødre, og vi lærer  nye oppskrifter sammen. Andre ganger blir det bare en samtale sammen over en kopp te, og vi snakker om de daglige hjemmearbeidene våre. Jeg synes jeg får mye oppmuntringen fra hverandre om hvordan vi elsker ektemennene og barna våre, og hvordan vi holder hjemmene våre hyggelige og trygge.

Bare etter at jeg har fulgt mannen min og vi flyttet til Trondheim, visste vi hvordan det er å være glad for naturen, og nå gleder jeg meg til aktiviteter utenfor hjemmet. Det er så vakkert her i Trondheim!

(255 ord)

No comments:

Post a Comment